Bon ton w biznesie, czyli firmowa wizytówka
Otrzymaj oferty od specjalistów jak Neo Fusion Spółka z o.o. nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

Neo Fusion Spółka z o.o.

Bon ton w biznesie, czyli firmowa wizytówka

2014-09-03

Nieocenioną rolę w życiu zawodowym odgrywa powszechnie uznawana wizytówka, określana inaczej jako karta biznesowa. Ten mały, podręczny kartonik w przydatny sposób ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych.

Zdjęcie nr 1

Wizytówka jest nie tylko oznaką uprzejmości czy dobrych manier, ale także stanowi dyskretne narzędzie w procesie rozpowszechniania wizerunku naszej organizacji oraz reklamowania oferowanych produktów i usług.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka, by spełniać swoją funkcję?

Najważniejszą rolą karty biznesowej jest przekazanie danych kontaktowych danej osoby wraz z krótką informacją o działalności firmy. Bez względu na styl i design wizytówki, powyższe informacje powinny efektywnie dotrzeć do odbiorcy już podczas pierwszego kontaktu. W praktyce wizytówki biznesowe drukuje się jednostronnie, na sztywnym bristolu, najczęściej w formacie 9x5 cm. Dane na wizytówce drukowane są najczęściej w jednym kolorze, przy zastosowaniu jednego rodzaju czcionki. W celu przykucia uwagi naszego odbiorcy i uatrakcyjnienia tej formy kontaktu, wiele firm stosuje wyszukane faktury do prezentowania swoich wizytówek, a także zróżnicowane gramatury oraz kolorystyki. Informacje przedstawione na wizytówce powinny zapewniać szybki i skuteczny kontakt.

Jakie więc powinny to być dane?

Najczęściej podawanymi są: imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, nazwa i adres miejsca pracy, numery telefonów, adres e-mail oraz adres strony WWW naszej firmy. Coraz częściej na stronie spodniej wizytówek umieszcza się kod QR (z ang. quck response, tj. szybka odpowiedź), czyli kwadratowy kod graficzny, w którym zakodowana jest informacja o adresie WWW. Za pomocą aplikacji mobilnej adres WWW jest rozpoznawany i następnie wczytywany w przeglądarce systemowej. W kodzie QR możemy w łatwy sposób zaszyfrować elektroniczną wizytówkę naszej organizacji.

Wizytówka elektroniczna

Elektroniczna wizytówka firmy umieszczona w portalu branżowym to kolejny nieskomplikowany sposób na skuteczne zaistnienie w Internecie. E-wizytówka stanowi formę prezentacji naszego biznesu, dzięki czemu organizacja może zostać szybko odnaleziona za pomocą przeglądarki internetowej. Elektroniczne wizytówki tworzone są po to, by przedstawić potencjalnym odbiorcom naszych usług czy produktów podstawowe informacje o prowadzonej przez nas działalności - kim jesteśmy, czym się zajmujemy i jak się z nami skontaktować. Odpowiedni kontent na e-wizytówce skupiony na potrzebach klienta oraz wybór dobrej domeny, pod którą nasza wizytówka będzie dostępna, spowodują, że nasza prezentacja firmy będzie często odwiedzana przez potencjalnych klientów i zaowocuje wieloma nowymi zleceniami. Elektroniczna wizytówka jest współcześnie niezwykle skutecznym sposobem na prezentację oferty, a koszt jej stworzenia wynosi już od kilkuset złotych.



Opracowano:
Mariusz Kordys
Neo Fusion